12 Mart 2010 Cuma

3 aylık eğitim videomuz

Jes 3 aylıkken şimdi yaptığı komutların bir çoğunu yapabiliyordu. Fakat biraz hızlı öğretmiş olduğum için arada bir durup düşünüyor yahut tereddüt ederek yapıyordu. Bebişim o kadar istekliydi ve eğitilmek için paçalarımı çekiştiriyordu ki neredeyse 2 günde bir komut öğretiyordum. Ama sonradan öğrendim ki hızlı öğretmek iyi değil, zira komutları o an uyguluyor belki ama tam oturması için aynı komutu çok fazla tekrar etmek gerekiyor.

Bir komut öğretildikten sonra yaklaşık bir hafta boyunca o komut sürekli çalışılmalı ve iyice otomatiğe bağlaması için tekrar edilmeliymiş. Özellikle dışarı maceralarımız başladığında bunun ne kadar da doğru olduğunu görmüş oldum. Evde süper söz dinleyen, itaatkar bir köpek dışarıda tamamen başına buyruk, kesinlikle söz dinlemeyen bir hale gelebiliyor. Çünkü orası yeni ve çok farklı bir dünya. Keşfedecek milyonlarca şey varken otur komutu için alacağı ödülü gözleri görmüyor. Yani itaat yavrularda kapıdan çıkılan ana kadar, çıkış kapısından ilerisinde sizin borunuz fazla ötmüyor.. :)

Çok konuştum, işte 3 aylık videomuz. :)