14 Nisan 2010 Çarşamba

Kalça Çıkığı

Jes'in küçüklüğünden beri gittiğimiz veteriner karşıda olduğu için son zamanlarda biraz problem yaşamaya başlamıştık, Jes'in trafikte midesi bulanıyor veya özellikle de hasta olduğu zaman onu yolda da yoruyor olmak hoşuma gitmiyordu. Veterinerimizi çok seviyoruz ve çok güveniyoruz ama birkaç kez oğlumu hasta halinde yolda harap etmemek için veterinere götüremedim ve bu durum beni rahatsız etti. Bu yüzden son zamanlarda aklımda "acaba eve yakın bir yer de bulsak mı" fikri vardı. Sonuç olarak araştırdım ve bir arkadaşımın da tavsiyesi ile evimize yakın bir yere gidip bir göz atmaya karar verdim.

Veteriner genel muayene sırasında Jes'i gözlemledi ve kalça çıkığı olabileceğini söyledi. Sebepler;


- Bazen otururken arka patilerinden birini yere tam olarak basmaması
- Yürürken çok fazla kalçasını sallaması
- Yatarken bazen dümdüz değil de yan yatması
- Arka bacaklarının alt kısmında az tüy olması ve bu bacakların biraz ince olması


Elle muayene esnasında herhangi bir ses ya da ters bir durum tesbit edilmedi ya da ben moralman çok göçmüş olduğum için bana söylenmedi. Hemen röntgen çekilmesini istedim ama solüsyonun değişmesi gerektiği için Pazartesiye randevu aldık ve akşam gittik. Röntgenler temiz çıktı fakat risk 18 aylığa kadar devam ettiği için her ay kontrol etmemiz gerekirmiş. 1 ay çok sık bir periyot gibi düşündüğüm için sordum, belki 45 günde bir de olabileceği fakat olası bir durumda hemen müdahale etmek için daha sık yapılmasının iyi olacağını söyledi veteriner. 



Önerdikleri;
- Hemen Glikozamin tablet takviyesi (günde 2 tane)
- Calcium tabletim hemen kesilmesi (günde 4 veriyordum)
- Mamanın eklemler için daha faydalı olan Eukanuba tavuklu ile değiştirilmesi
 

İlk ikisini uygulamaya başladık, mamayı değiştirmedik henüz. Kalça çıkığı konusunda pek bilgi sahibi değilim. Merak ettiklerimi araştırıp netleştireceğim.
- Her ay röntgen ışınlarına maruz kalmanın riski var mıdır?
- Kalça çıkığında ameliyat sonrası köpek eski hayatına aynen devam edebilir mi?
- Erkek köpeklerde de kısırlaştırma zorunlu mu?