14 Temmuz 2010 Çarşamba

Köpek eğitiminde rehber kurallar - Eğitim (2. kısım)

Eğitim
1 Oyun ile eğitim verin; eğitim eğlencelidir
2 Sesinizi iyi kullanın: eğitim esnasında heyecanı açığa çıkarın
3 Rakibiniz köpeğiniz değil çevre ve ortamdır – eğitimi ortamdaki dikkat dağıtıcılardan daha eğlenceli hale getirin
4 Eğer köpeğiniz itaat etmezse, bu köpeğin değil sizin hatanızdır
5 Önce davranışı sonra komutu öğretin (genellikle)
6 Komutları iki seferden fazla tekrar etmeyin
7 Eğitime başlamadan once hedefleriniz ve metodlarınız hakkında net olun
8 Bir seferde bir şeyi öğretin, daha sonra birleştirin
9 Köpeğinizin dikkatini çekmek ve ona komut vermek iki farklı şeydir.
10 Köpeğinizi strese sokmayın: Kendine güveni olmadığı ya da korktuğu zamanlarda ona bir kurtulma rotası görmesi ve kullanması konusunda izin verin (özellikle çeviklikte)
11 Eğitimlerinizi kısa ve eğlenceli tutun
12 Köpeğinizi ağır egzersiz veya yemek sonrası eğitmeyin
13 Eğitimleri olumlu bir noktada bitirin
14 Kayıt tutun
15 Eğitimi ve sınamayı kolay adımlarla ilerletin – eğitim basamaklarını kısa süreli tutun
16 Başarı için eğitin: eğer köpeğinizin başarılı olacağını düşünüyorsanız, değişik ve yeni eğitim ortamları oluşturun
17 Eğer köpeğiniz başarılı olamazsa, eğitim programını iki basamak geriden yineleyin
18 Zayıf olduğunuz konular üstünde çalışın (kuvvetli olduklarınızda değil)
19 Düzenli olarak temel eğitimleri tekrarlayın