9 Ağustos 2010 Pazartesi

Çekiştirme Önleyen Tasmalar: Gentle Leader ve Easy Walk

Köpeğinizin yürürken çekiştirmesini ve dışarıdaki etkenlere takılmasını engellemek için çeşitli tasmalar bulunuyor. Bunlar da boyun ve bel tasması şeklinde olabiliyor. 

1- Boyun Tipi (Yular Tasma) - Gentle Leader Head Collar

Ben daha önce Gentle Leader Head Collar tasma almıştım Jessie için. O zaman baya ufaktı, birkaç kez kullandık fakat sürekli bir kullanımımız olmadı. Hem Jessie'nin çekiştirmeleri biraz azalmıştı, hem de bu tasmanın dışarıdan görüntüsü ve Jessie'nin çok mutsuz olması beni biraz rahatsız etmişti. Bununla birlikte kullanılması çok faydalı bir tasma olduğunu düşünüyorum; zira dışarıdaki yemeklere atlama, çekiştirme gibi birçok davranış problemlerini büyük ölçüde azalttığı söyleniyor. Amerika'da kullanımı çok yaygın bir tasma, bu yüzden garip karşılanmıyor. Fakat ülkemizde köpeğimize işkence yapıyormuşuz ya da saldırgan bir köpeğimiz varmış gibi bir imaj doğuyor. Bunu çok fazla önemsemesem de ben esasen Jessie'nin alışma sürecine alışamadım. Köpeğinizi alıştırıp kullanmak isterseniz aşağıda bu tasmanın satışını yapan linki bulabilirsiniz. 

Pozitif Enik:
http://www.pozitifenik.com/store/dog-supplies-k%C3%B6pek-%C3%BCr%C3%BCnler/gentle-leader-tasmas%C4%B1


2- Bel/Göğüs Tipi Easy Walk Tasma: 

Bu tasmayı henüz tecrübe etmedim, ancak çekiştirme sorunlarını büyük ölçüde azalttığını duydum. Bugün internetten sipariş verdim, bu hafta içerisinde gelecek ve tecrübelerimi paylaşıyor olacağım. Sipariş vermek isterseniz aşağıda ürünün satışını yapan iki sitenin adresini paylaşıyorum. 



Pozitif Enik: 
http://www.pozitifenik.com/store/easy-walk-harness-%C3%A7eki%C5%9Ftirme-%C3%B6nleyen-tasmas%C4%B1

Juen Pet Market: 
http://www.juenpetmarket.com/urun_detay.aspx?kat=0&urn=910