14 Ağustos 2010 Cumartesi

Jessie'nin Süper Gelişmesi

Bugün Jessie ile hem sabah hem de akşam Nişantaşı'ndan Taksim'e kadar yürüdük. Harbiye yolunun sonundaki Starbucks'ta oturup kahve içtik ve aynı yoldan geri döndük. Sabah biraz heyecanlı gibiydi, birazcık da yaramazlık yaptı. Ama akşam yanımda o kadar güzel yürüdü ki anlatamam. 

Asıl süper olan gelişmeye gelirsek..:) Jessie evde her komutu eksiksiz uygulayan bir köpek olmasına rağmen dışarıda işine gelirse yapıyor ve dış etkenlerden çok fazla etkileniyor. En büyük sorunları; dışarıdan yemek yemek, başka köpekleri görünce beni umursamamak ve kediler. 

Bir de ben bir şey almak için bir markete, dükkana, vs girdiğimde çoğu zaman arkamdan ağlar ya da sakin bir şekilde beklemez. Bugün 2 kez Starbucks, bir kez market, bir kez de pastaneye girerken oğlumu dışarıda oturttum ve tasmasını bir yere bağlamadan yanına koyup, "bekle" dedim. Her seferinde yerinden bir santim bile kıpırdamaksızın bekledi beni. Üstelik tüm beklemeleri sırasında dışarıda çok fazla çeldirici etken vardı; insanlar yanlarına çağırdılar, etraftan başkaları geçiyordu, gürültü vardı ve çoğunlukla beni göremiyordu. Buna rağmen hiç bir etkene tepki vermedi. Özellikle masalarına çağıran insanlara gitmemesine çok sevindim, çünkü masada yiyecekler vardı ve normalde yemek almak için direk gitmeye yeltenirdi. 

Bu gelişme beni o kadar mutlu etti ki anlatamam. Yemeğini yemiş olmasına rağmen eve gelir gelmez onu tekrar ödüllendirdim. Bekleme zamanlarında da zaten bol bol ödüllendirmiş ve sevmiştim. 

Umarım böyle devam eder, çok mutluyum ve oğlumla gurur duyuyorum..:)