16 Eylül 2010 Perşembe

Jessie'min İsmi Nereden Geliyor?

Jessie'nin adının nereden geldiğini hiç yazmadım sanıyorum. Bugün bloğumuzun takipçilerinden sevgili Buse sorunca paylaşmak istedim. 


İşte biraz hüzünlü olmakla beraber hikayemiz;
Ben küçükken sık sık anneannemde kalırdım. Dayım köpekleri çok sevdiği ve sık sık da ava gittiği için her zaman bir av köpeği olurdu. Son köpeğinin ismi Jessie'ydi ve ben onu inanılmaz severdim. O kadar akıllıydı ki anlatamam! "Pist" der demez etrafta kovalayacak kedi arardı ve belli başlı komutları da bilirdi. Beni çok severdi, arkamdan zincirini kırıp gelip beni çok uzak yerlerde bile bulmayı başarırdı. Onu o kadar çok severdim ki anneanneme gelir gelmez hemen yanına gider ve "hadi dans edelim" derdim. O da üzerime atlardı ve dans ederdik. Dedim ya, çok akıllıydı.



Sonra bir iki hafta gibi bir süre anne anneme gidemedim. Gider gitmez ortalıklarda Jessie'yi aradım ama bulamadım. Herhalde geziyordur deyip çok da umursamadım. İçeri girip oturdum bir süre. O an oturma odasında oturduğumuzu hatırlıyorum; kıştı ve soba yanıyordu. Annem, anneannem ve bendik. O an aklıma Jessie geldi ve anneanneme "anneanne yaa, Jessie'yi, aradım ama göremedim, nerelerde acaba?" diye sordum. Anneannem de Jessie'yi çok severdi; bu yüzden gözlerinde oluşan yaşları hiç hayra yoramadım. Sesi titreyerek Jessie'yi arka sokakta oturanların nasıl zehirlediklerini zar zor anlattı. Öyle bir yıkıldım ki kendime geldiğimde anneannemin kucağına yatmış hüngür hüngür ağlıyordum. Tabii ki bu ilk ağlama seansıydı sadece ve sonrasında ben Jessie'nin ardından yıllar boyunca ağladım.


Annemler bana "köpekler cennete gider, korkma" demişti. Akşamları her gece dua ederdim ve "Allahım ne olur beni de cennete al, tekrar Jessie'mle birlikte olalım orda" diye yakarırdım. Ve  hep Jessie'ye bunu yapanların kendi başlarına da en büyük cefa ve üzüntülerin gelmesini için dua ettim. Seneler boyunca istisnasız her gece!


Geçtiğimiz sene köpek almaya karar verdiğim gece aklıma Jessie'm geldi tabii ki ve hiç tereddüt etmeden minik yavrumun adını Jessie koydum. İşte minik kuşumun adı buradan geliyor.


Ben ilahi adalete inanıyorum ve hayatta kötü bir şey yapanların kendilerinin veya en sevdiklerinin bunun cezasını çekeceklerine inancım sonsuz. Bu yüzden de güzel Jessie'mize bunu yapanların yanına kar kalmadığına, kalmayacağına da sonsuz inanıyorum, inanmak istiyorum!
Mehtap & Jessie