29 Ekim 2010 Cuma

Köpekler Sahiplerinin Aynasıdır!

Bu öğlene doğru Maçka Parkı'nda yaşadığımız bir olay "Köpekler Sahiplerinin Aynasıdır" sözünün güzel bir örneği oldu. Henüz parka yeni girmiştik ve yandaki patikadan yürüyorduk. Jessie tasmasız haliyle, zira parka gitmemizin sebebi tasmasız bir şekilde gezip, birikmiş enerjisini atabilmesi.

İleriden tasmasında sahibini inanılmaz derecede çekiştiren bir Rottweiler geliyordu, tasmayı tutan bir bey, yanında da bir bayan arkadaşı vardı. Henüz daha yaklaşmadan biraz panik ve rahatsız halleri dikkatimi çekti. Jessie her zamanki arkadaş canlılığı ile onlara doğru bir atılım yaptı; hem insanları hem de diğer köpekleri çok seviyor ve kim olursa olsun yanaşmaya çalışıyor. Hatta parktaki arkadaşlarımız biz gidince "Jessie yine sevinç ve neşe içinde geldi" derler. Köpek sahibinin ciyak ciyak bağırdığını duyunca Jessie'ye seslendim ama beni duymadı, önden gidip Rott'a yaklaşmaya devam etti.

Köpek sahibi "erkek mi, erkek mi?" diye bağırmaya başladı, yanındaki bayan da öne doğru koşup Jessie'nin yolunu kesmeye çalıştı. Jessie bu hareket karşısında daha da heyecanlanıp iyice koşmaya başladı haliyle. Ben de hızlı hızlı yürüyerek Jessie'ye yetişmeye çalıştım ve bayanın da yardımıyla yetişip Rott'a çok yanaşma fırsatı bulamadan tasmasını taktım. Köpek sahibi nasıl bağırıyordu anlatamam size; "Tasmasız köpek gezdirilir mi?", "Köpek bakmayı bilmiyorsunuz sonra da parka getiriyorsunuz?", "Köpeğini kontrol etmeyi öğren!", vs.

Şok içerisinde kaldım ve ben bağırmaksızın "Bence siz köpeğinize saldırmamayı öğretin" dedim. Bu arada köpek tasmasında sahibini deli gibi çekiştirip Jessie'ye saldırabilmek için tüm enerjisini harcıyor, ağzından salyaları akıyordu. Sahibi de gayet güçlü görünmesine rağmen neredeyse düşecek. O an ne dese beğenirsiniz "Benim köpeğim saldırmıyor!". Bu komik söz karşısında yanından geçip yürümeye devam ederek "Evet, baya belli oluyor saldırmadığı". Ben yürürken arkamdan "Senin ağzını burnunu dağıtırım" şeklinde bağırmaya devam ediyordu ama hem kendi enerjimi bozmamak, hem de köpeğimin etkilenmemesi için yanıt bile vermedim. Zaten verilecek bir yanıt da yoktu artık.

Rott'un bu derece saldırgan ve asabi olması ne kadar normal. Başkalarının ağzını burnunu kırmak gibi tehditler yağdıran bir sahibi varsa köpeğinden ne beklenebilir ki? Rott için üzülmemek elde değil.

"Hatalı köpek yoktur, köpek sahibi vardır"
"Köpekler sahiplerinin aynasıdır"


Bu sabahtan kareler.. Herkese sevgilerimizle!