9 Kasım 2010 Salı

Köpeklerimiz Bize Neler Öğretir: Jessie'nin Bana Öğrettikleriyle Yeni Bir Ben

Jessie'nin bana yeni ve iyi pekçok özellik kazandırdığını itiraf ediyorum. Bu yeni özelliklerimi ve yeni Mehtap'ı daha çok seviyorum.
- Çünkü ilk olarak ben onlarla daha farkındalıklı ve daha iyi bir insan olma yolunda adımlar attığımı görüyorum.
- İkinci olarak ise kendimle ve hayatla ilgili pekçok şey öğreniyorum.


1. Karşılıksız sevgi:
Onlara kızsak da cezalandırsak da bizi sevmekten asla vazgeçmezler. Her zaman kendilerini olduğu gibi gösterirler, daha farklı değil. Kedileri kovalamalarını ya da ayakkabılarımızı kemirdiklerini gizlemeye çalışmalazlar. Bununla birlikte hep daha iyi olmak, bizi daha memnun edebilmek için ellerinden geleni yaparlar. 

2. Kırgın ve dargın kalmama:
Onlar nefret ya da hınç beslemezler. Eve geç gitsek de, onu dışarı çıkarmasak ya da suyunu vermeyi unutsak da bizi sevinç ve neşe içinde gülen gözlerle karşılarlar. Bizi affetmelerine asla gerek yoktur, çünkü biz öyle düşünsek de onlar zaten bizi yargılamamışlardır.

3. Kusurları ve hataları kabullenebilme:

Kötü göründüğümüz ya da biraz kilo aldığımız için onlardan farklı muamele görmeyiz. Ne kadar başarılı olduğumuz, ne kadar paramızın olduğu ya da o gün ne yanlışlar yaptığımızı önemsemezler. Bizi olduğumuz gibi sevmekle kalmayıp, her zaman mükemmel olduğumuz gözüyle görürler. Siz de başkalarını böyle görmeyi denemek ister misiniz, çok zor değil mi?

4. Mutlu olacak birşey bulma:
Mutluluk ve sevince sarılırlar. Onların en endişeli ve mutsuz oldukları anlar mekanlarını ve bizi korudukları anlardır. Onları da geçer geçmez unutmayı başarırlar.

5. "Boşver gitsin, rahatla!"

Hayatlarında bir stres varsa onu bizim yarattığımız şüphesiz. Bir yerlere yetişemedikleri için gerilmez, ufak bir aksilik için tüm günü mahvetmezler. Hayat kısa, yeri gelince boşverelim gitmesin mi?

Jessie benim sevgi öğretmenim, hayat ışığım, neşe kaynağım, her an her yerde desteğim, vs vs vs.. Onu çok seviyorum ve bir an önce eve gidip sarılmak istiyorum.


Mehtap Arslan & Jessie