15 Ocak 2011 Cumartesi

Kimler Köpek Almamalı

Bu aralar yolda köpek sahiplenmek isteyenler tarafından sık sık durduruluyor ve sorguya tabii tutuluyoruz..:) Jessie sıkıntı içerisinde beklerken ben de soruları cevaplayarak yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu kişilerden bazılarına kesinlikle köpek sahiplenmemeleri için üzeri kapalı mesajlar vermeye çalışıyorum. Karşılaştığım farklı insan profillerine ve tecrübelerime dayanarak bence aşağıdaki kategorilerden birine giren insanların köpek alma sebepleri sadece buysa köpek sahiplenme konusunu daha derinlemesine düşünmeleri iyi olacaktır diye düşünüyorum.

- Çocuğu köpek istediği için almayı düşünenler
Böyle bir örnekle 2 hafta önce karşılaştım. Sözde köpek isteyen kız çocuğu bir yandan Jessie'nin kuyruğunu çekerken diğer yandan üzerine binmeye çalışıyordu.

- Yalnızlıktan veya can sıkıntısından köpek almak isteyenler

- Sevgilisine hediye olarak köpek almak isteyenler
Sevgililer günü yaklaştı bu ara, hediye olarak köpek alacakların sayısında artış olacaktır. 


- Köpeğine düzenli egzersiz yaptıracak ya da onunla ilgilenecek zamanı olmayan kişiler

- Köpeğini bir aile bireyi olarak görmeyecek ve taşınma, çocuk sahibi olma gibi gerekçelerle onu gözden çıkaracak olan kişiler
Bana "Taşındığım için köpeğimi vereceğim, çok acil vermem lazım bloğunda yazsana" tarzı mesaj atanların atmamasını rica ediyorum.