27 Nisan 2011 Çarşamba

Jessie'nin Şehriyeli Kabak Yemeği Tarifi

Dün akşam Jessie'ye sebzeli bir yemek yaptım. Tüyler için faydalı olan elma sirkesi, sarımsak ve keten tohumu eklediğim bu yemek yapması oldukça kolay. Sanırım baya da lezzetli oldu ki Jessie'nin ağzının suları aktı yemeğini kabına koyduğum sırada beklerken..:) Yerde ufak bir gölcük oluştu desem yalan olmaz hatta..:)


Malzemeler
Kabak (4 adet)
Şehriye (1 bardak)
Elma sirkesi (1 kaşık)
Keten tohumu (2 kaşık)
Sarımsak (2 diş)




Yapılışı
- Kabakları küçük küpler halinde doğrayarak az suda kaynattım
- Pişmesine yakın içerisine şehriyeleri attım
- Şehriyelerin suyu emmesine yakın içerisine küçük küçük doğranmış sarımsakları, keten tohumunu ve elma sirkesini ekledim
- Yemeğin suyu çok azalıp şehriyeler pişince altını kapatıp dinlendirdim

Not: Kokusunun çok keskin olmaması için içerisine 1 kaşık elma sirkesinden fazla eklememenizi tavsiye ederim. Sarımsak için de aynı durum geçerli, 2 dişten fazlası keskin kokabilir.