13 Temmuz 2011 Çarşamba

Siparişimiz

Canpet'ten geçen sene ilk verdiğim siparişimde büyük sıkıntı yaşamıştım. Siparişi verir vermez havale yapmış ve havalenin yapıldığını hem mail hem de havale bildirim formu ile haber vermiş olmama rağmen ürünlerimi göndermemişlerdi. Üstelik benimle yaklaşık 1 hafta boyunca iletişime de geçmemişlerdi. Kendilerine ulaştığımda ise bana havale notunda hesap sahibinin adını yazmadığım için siparişimin geçersiz olduğunu söylemişlerdi. Oysa ki havale notu olarak sitelerinde verilen bilgi doğrultusunda sipariş numarası bilgisi yazıyordu. Sitede bu konuda başka bir bilgi yoktu. 

Uzunca bir süre ne paramı ne de siparişimi alabilmiştim. Belli bir sürenin sonunda paramı teslim alıp böylesine bir mağduriyeti tekrar yaşamamak için Canpet'den sipariş vermemiştim.

Birgün Maçka Parkı'ndan bir arkadaşım siparişlerini 
kredi kartı kullanarak Canpet'ten  verdiklerini ve şimdiye dek bir sorun yaşamadıklarını söylemişti. Ben de sitede hediye olarak verilen 1-2 ürünü almak istediğim için şansımı tekrar denemeye karar vererek kredi kartı kullanarak birkaç alışveriş yapmıştım. Bu alışverişlerimde ürünlerin geç yollanması ve iletişimsiz çalışmaları dışında büyük sıkıntılar olmamıştı. 

Geçtiğimiz hafta Perşembe günü bir sipariş daha verdim ve yine havalesini hemen yaptım. Canpet'e hem mail attım hem de havale bildirim formunu doldurdum. Ürünlerin aciliyeti olduğunu ve hemen kargolanmasını istediğimi belirttim. Cuma sabahı teyit almak için telefon açtım, zira her zamanki gibi maillerime bir cevap gelmemişti. Telefonu açan bayanın siparişten haberi yoktu, üstelik bir gün öncenin maillerine pek bakmadığını da açık açık söyledi. Kaldı ki artık ertesi gün olmuştu, işteydi, ama maillere hala bakmamıştı. Konuştuğum kişi bizzat müşteri hizmetleri yetkilisi, yani siparişlerin iletişiminden sorumlu kişiydi. Kendisi orada bulunan bir bey ile konuşarak siparişimin hazır olduğunu ama bir gün önce yollanamadığı bilgisini aldı. Arkada konuşan beyin sesini ben de duyuyordum ve "birazdan kargolayağız" dediğini net olarak duydum. 

Aslında Cuma günü gelmesini beklememe rağmen çok sorun çıkarmayarak durumu kabullendim. Telefonda konuştuğum bayandan Cumartesi kesinlikle elimde olacağı teyitini tekrar alarak biraz zor da olsa Cumartesi günü evde siparişi teslim alacak birinin olmasını organize ettim. Bu organizasyonu çok kolay yapamadığımı da belirtmek isterim. 

Peki ne oldu dersiniz? Cumartesi günü tüm gün evde beklenmesine rağmen gelen giden bir kargo olmamış. Ve sonradan öğrendim ki Canpet'in "kargolandı" teyitiyle evde beklenirken aslında  ürünler kargoya bile verilmemiş. Yani Perşembe yollanması gereken ürünler Cumartesi öğleden sonra yollanmış. Haliyle Cuma gelmesi gereken siparişim Pazartesi günü elime ulaştı. Yine kendilerine mail attım ve vermiş olduğum siparişle ilgili yorumlarımı bildirmek için benimle kontak kurulmasını ya da bana ilgili kişinin iletişim bilgilerin verilmesini istedim. Hala bir cevap alabilmiş değilim, şaşırdığımı da söyleyemeyeceğim. 

Bir daha Canpet mi? Aşağıdaki konularda bir düzeltme yapılmadan ASLA!!!

- Siparişler esnasındaki iletişimsizlik. Maillere hiçbir zaman cevap yazmıyorlar
- Müşteri hizmetleri yetkilileri yanlış bilgi veriyor. En kötüsü ise söylenen bu yalanlar sadece müşterilerin daha da mağdur olmasına yol açıyor
- Sipariş notunda yazılanlar dikkate alınmıyor
- Siparişler çoğu zaman gecikiyor ve bu konuda hiçbir bilgi verilmiyor
- Kargo numarası müşterilere bildirilmiyor (üstte listelenenler düzgün işlese hiç dert olmazdı)