29 Mayıs 2010 Cumartesi

Lütfen Köpeklerimizi Zamanında Sosyalleştirelim


Bugün çok da hoş olmayan bir olay yaşadık malesef. 

Jessie ile Maçka Parkı'nda gezerken 2-3 gün önce Teşvikiye'de karşılaştığımız 10 aylık French Buldog Rocky sahibi bayanla karşılaştık. Köpeği parkta da tasmalıydı ve köpeklerimiz yol üzeri koklaşır oynarken biraz tedirgindi. Benim Jes'i ilk dışarı çıkardığım zamanlar gibi diyelim. Köpekler nasıl oynar bilemediğimden en ufak zıplamada korkar dururdum.

Parkın sonlarına yakın biryerlerde karşılaştık. Ben  tanıdığımız ve Maçka'ya hegün giden arkadaşlarımızın olduğu alana doğru gidiyordum. O saatte birilerini bulmak gibi bir ümidim yoktu ama orası sakin olduğu için Jessie ile sakin sakin yatarız diyordum.

Bayan köpeğini açıp açmasa da düşündüğü için ben de ilk kez açıyorsa bulunduğumuz yerin biraz kalabalık olduğunu, daha sakin bir yerde açmasını önerdim. Beraber aşağı doğru yürümeye karar verdik. Gördüğüm kadarıyla çok tatlı bir bayandı; Rocky kızınınmış ve eğitimden henüz gelmekle beraber söz dinlemede sorun yaşıyormuş. Bayanın köpeğin gözünün içine bakar ve onu çok düşünür bir hali vardı ama köpekler konusunda anne içgüdüleri çok baskın gibiydi. Evhamlı ve tedirgin; bununla birlikte sevgi dolu.

Beraber yürüdük ve alanımıza geldik. Kaizer (Doberman) ve Melek (Golden) de sahipleri olan çiftten biri ile birlikte oradaydı. Rock orada ilk kez oynamak için serbest kaldı. 10 aylık olmasına rağmen libidosu inanılmaz yüksekti. Jessie erkek olmasına rağmen sürekli kafasına, bacağına atlıyor ve kesinlikle inmiyordu. Oynamaları pek mümkün değildi. Jessie ufak ufak kulaklarını çekiştirdi, sırtından hafif ısırıklar aldı ama Rocky'yi bir türlü durduramıyorduk. Sonrasında Rocky Jessie'nin kendini sallamamasına kızmış gibi boynuna atlamaya başladı şiddetli bir şekilde. O ara ne olduysa Rocky'yi hırlar ve ısırır gördük. Belki ilkn hafif ısırık Jes'den geldi, bilemiyorum. O andan sonrasını yarım yamalak hatırlıyorum, Jessie'yi Rocky'den ayıramadım, bayan da Rocky'yi Jessie'den. Kaizer'in sahibi boynundan yukarı çek diye bağırdığı ve ortalıkta kanlar olan an ayırabildim ben Jessie'yi. Jessie'nin burnu hafif kanlıydı ama Rocky'nin kulağı kan revan içerisindeydi. Jessie'nin kanı yaradan değildi, Rocky'den bulaşmıştı. Çok kormuş olmakla beraber korkumu belli etmemek zorundaydım, çünkü benden daha evhamlı bir anne vardı yanımda. Rocky'nin kulağının kenarı yırtılmıştı, basit bir kesik vardı ama yine de kan görmek hoş değildi. Kaizer'in sahibi sakin bir şekilde biraz oturmanın iyi olacağını söyledi, ben de kanları temizlemeye çalıştım peçetelerle ama ne kanlar silenebilecek kadar azdı, ne de Rocky'nin sahibi oturmaya niyetli. Çok özürler dileyerek, köpeğinin sakin durmadığını ve Jes'in bunu yapmasının normal olduğunu söyleyerek veterinere doğru yola koyuldu.

Bense şaşkın bir şekilde kalakaldım, Jessie böyle şeyler yapmaz, kaç köpekten dayak yediğini, kaçınınsa her tarafına çiftleşme hareketi yaptığını bilirim. Yavrum hırlamaz bile, hemen sırt üstü yatar ve sakinleştirmeye çalışır normalde. Biz görmezken Rocky farklı birşey mi yaptı bilemiyorum ya da şiddetli bir ısırık attı da Jessie de kendini mi korudu. Şoklar içerisindeyim hala, keşke bayanın telefonunu alsaydım da sonra arasaydım diye hayıflanıyorum.