1 Haziran 2010 Salı

Bembeyaz Dişler için Dana Kemiği

Bembeyaz Dişler için Dana Kemiği

Geçtiğimiz hafta dana kemiğini kaynatıp aperatif olarak vermenin köpeklerin dişlerine çok iyi geldiğini öğrenmiştim. Bunun üzerine ufak çapta bir kamuoyu araştırması yaptım, internette okudum, veterinerimize sordum ve hatta dişlerle ilgili bu Post'u yayınladım. Konuyla ilgili kısmı;
Beyaz Dişler ve Tartar oluşumunu engellemek için KEMİK
Köpeklerin de insanlar gibi dişlerinde tartar oluşur. Güzel, ilikli ve eklemli çiğ bir dana kemiği köpeğinizin tartar oluşumuna engel olur. Ayda bir ya da iki kere ona esas yiyeceği olan sağlıklı çiğ bir kemik verebilirsiniz.

Dün evimizin yakınındaki kasaba giderek dana kemiği aldım. Dünyalar tatlısı, hayvan dostu kasabımız bana 2 kocaman poşet kemik, et ve ilik verdi. Jessie kasapta koku sarhoşu oldu diyebilirim, çakırkeyif bir şekilde koklanıp durdu yavrum..:)
Eve varınca koca bir tencere et, kemik ve iliği kaynattım. Daha yarısı buzlukta duruyor ama tamamını ancak kazana sığdırabilirdim..:) Et pişerken Jessie ocağın dibinden ayrılmadı bu sıcakta, gülmekten yerlere yattım..:)
Mutlu sona geldiğimizde pişenlerden 2 kemik, biraz et ve ilik ayırıp üzerine de et suyundan döktüm. Jes’in nasıl iştahla yediğini ve ne kadar mutlu olduğunu anlatamam. O anki mutluluğunu görünce farklı yemekleri daha sık vermediğim için kendime çok kızdım . O bakışlar bana yetti tabii, bundan sonra sağlıklı olan farklı çeşitler de eklenecek oğlumun menüsüne.

Num num num..   Jessie