22 Haziran 2010 Salı

Ağız Sağlığı ve Jessie'nin Ağzındaki Küçük Kabarcıklar

Bir nazar durumumuz mu var bilemiyorum. Jessie hastalıklardan bir türlü kurtulamadı. Tam "Kennel Cough'ı atlattık, yaşasın artık dışardayız" derken şimdi de ağzının içinde, dilinin kenarındaki bölgede (oraya papilla deniyormuş sanırım, tat alma kabarcıkları buradaymış) küçük küçük beyaz kabarcıklar çıktı. Aslında birkaç gündür dikkatimi çekiyordu ama normalde olması gereken birşey sandım. Son günlerde ilaç vermekten ağzıyla baya haşır neşir olduğum için ancak dikkatimi çekiyor olduğunu düşündüm. 


Değilmiş malesef, virütik bir oluşummuş. İnsanların dilinin üzerinde çıkan uçuklar gibi beyaz görünümleri var. Kennel Cough hastalığını gibi genellikle salya yoluyla diğer köpeklerden bulaşıyormuş. Virüs vücuda girdiği an etkisini göstermeyebiliyormuş. Ne zaman ki bağışıklığın düştüğü bir an yakaladı, o zaman ortaya çıkıyormuş. Bu yanıyla da insanlardaki uçuk virüsü gibi aslında.


Tam iğnelerden kurtulduk derken bugün yine iğne olduk, bir de immunex kullanmaya başladık. Ek olarak ağız içine sürmek için başka bir ilaç daha. Nedir bu oğlumun çektiği, nazara mı geldi anlamadım..:( 
Nazar boncuklu tasma resmimizi koyalım bari de bitsin bu hastalıklar..:) 


Dışarı çıkarıp köpeklerle oynatmaya korkar oldum, sokak süpürgesi gibiydi, ev kuşu olacak bu gidişle..:(
Hemen iyi ol fıstığım tamam mı?