10 Haziran 2010 Perşembe

Pisi Otlarına Dikkat!

Daha önce özellikle de bahar ve yaz aylarında parklarda bol miktarda bulunan "Pisi Pisi Otları" 'na dikkat etmek gerektiği ile ilgili yazılar okumuştum. Jessie'nin her park dönüşü ayaklarını yıkamama, onu güzelce taramama ve kulaklarının içlerine kadar temizlememe rağmen hiçbir ot göremediğim için açıkçası biraz da yüzeysel bir şekilde bildiğim bu sorunun nadiren oluştuğunu düşünmüştüm. Ta ki pisi otlarını dün akşam Jes'in minik paticiklerinden zar zor sökene kadar!

Dün akşam her zamanki gibi Jessie'nin ayaklarını yıkadım. Daha sonra otururken patilerinin üzerindeki incecik siyah şeritler dikkatimi çekti. Temizlemeye çalıştım olmadı, işte o zaman farkettim ki bunlar pislik değil, derinlere kadar ilerlemiş, ama komple batmamış pisi otları. 
Önce pisi otunun şekline, şemaline bir göz atalım. Evet, ta kendisi! Bunlar çocukken oyun amaçlı birbirimizin üzerine atıp kıyafetlerine  yapıştırmaya çalıştığımız otlar..:) Ne hainlermiş..:)

Dün Jessie'nin patisinden çıkardığım ilk ot kuruyup gitmişti. Çok dikkatli bakılmadıkça da görülmesi oldukça zordu. Öyle sinsi ve incecik bir şekilde tüylerin arasına girmiş ki çıkarırken ufak bir cımbızdan faydalandım. Otu çıkardığımda çıktığı yerde hafif bir kızarıklık ve ince bir yarık kaldı. İlk ottan sonra pati ve bacaklardaki tüylerin altlarını dikkatlice inceledim ve 2-3 tane daha ufak ve yine aynı şekilde yarısı batmış ot çıkardım. 







Benim dikkatimi çekenler; 

*** Golden'ların tüyleri uzun olduğu için bu otları görmek gerçekten kolay değil! 

*** Otlar hemen kuruduğu ya da kuru olarak girdiği için deride yeşilden ziyade kahverengilik ya da siyahlık aramak gerekli! 

Genel olarak bilinmesi gerekenler; 

*** Pisi pisi otları yapısı gereği daima ileri doğru hareket eder. Bu yüzden 1-2 gün önce batmış bir otu görme şansı pek kalmıyor. 

*** Patileri uzun tüylü veya bu problemi sık sık yaşayan köpeklerin pati tüyleri mevsim başında kısaltılması pisi otu riskini azaltacaktır.

*** Otlar tamamen batıksa acilen veterinere gidip çıkarttırmak gerekiyor, kesinlikle kendimiz uğraşmıyoruz.
Pisi otunun deride ilerlemiş olması, yahut girmiş olduğu bölgenin kapalı olması nedeniyle pisi otlarını görmemiz mümkün olamayabilir. Bu durumda sorunu otun bulunduğu bölgeye göre nasıl gözlemlemek gerekir ve ne gibi önlemler almak gerekir konularını da aydınlatmaya çalışacağım.