23 Temmuz 2010 Cuma

Dışarıda Tuvalet Eğitimi - Tecrübelerimiz

Birkaç kişi dışarıda tuvalet eğitiminin nasıl verilebileceğini sorup bu konuda bilgi istemiş. Ben de Jessie'nin tuvalet eğitimi konusunda neler yaşadığımızı ve tecrübelerimizi anlatarak yardımcı olmaya çalışacağım.
  • Jessie küçükken tuvaletini evde ya da balkonda bulunan köpek tuvaletine yapıyordu. Ugodog marka köpek tuvaleti almıştım gazetelerle uğraşmamak ve kolayca temizlemek için. Bu ürünün resmi aşağıdadır. 

  • Dışarı çıkmaya başlayınca ilk başlarda dışarı yapmak istemiyordu, evde doğru yere yaptığında ödüllendirdiğim için doğrunun ev olduğunu sanıyordu. Tutamayıp dışarıda yapınca vicdan azabı içerisinde, özür dilercesine suratıma bakıyordu. Ben de hemen bol bol sevip ödüllendiriyordum. Çişini yapacağını anladığım zaman hemen "hadi çiş yap oğlum" diyordum ki tuvalet komutunu iyice anlasın. Bu dönemde dışarı gazete taşıdığım zamanlar da oldu, gazetenin mürekkep kokusu tuvalet yapmasını tetiklediği için hemen yapıyordu. 

  • Jessie gün içerisinde 12 saat yalnız kaldığı için balkonu hep açık bırakıyordum. Daha sonra 2 hafta boyunca evde kaldım ve oğlumu günde 4-5 kez dışarı çıkarıp tuvaletini yaptırdım, balkon hep kapalı kaldı ve hiç kaza olmadı. 
  • 2 haftanın sonunda işe giderken balkonu kapadım, Jessie 7 aylık kadardı artık. Eve geldiğimde hiçbir şekilde tuvaletini yapmadığını ve tuttuğunu gördüm. O zamandan beri hep dışarı yapıyor. 

Aslında bu süreç gündüz 12 saat evde olmamamdan dolayı uzadı, çok daha erken öğrenilebileceğini düşünüyorum.Yeter ki siz onu bol bol dışarı çıkarın ve dışarıda tuvaletini yapınca bolca ödüllendirin, sevin..:)