29 Ağustos 2010 Pazar

Yerden ve Başkasından Yemek Yeme Sorunu

Jessie'nin en büyük sorunu yerden ve başkasından yemek yemesi. Bu sorunu bir türlü aşamıyorum. Bugün yine yolda ne varsa atladıi, beni deli etti.:( En büyük korkum bir şekilde zehirli bir şey bulup yemesi ki gayet olası bir şey. Zira bu aralar Maçka Parkı'nda çok fazla köpek sevmeyen insan var ve köpek sahipleri olarak bizlere sorun çıkarabiliyorlar. Bazen bu sorunlar tartışma boyutuna varıyor malesef ve insanların gözündeki o öfke ve nefreti çok net görebiliyorum. Bu insanların rahatlıkla zehir bırakabileceğini düşünüyorum, belki delice bir düşünce ama olmuyor değil. Her sene bu şekilde hadiseler yaşanıyor Maçka'da ve daha bu sene bir Golden zehirlenerek öldü. 

Eskiden yaptığım hatalardan biri Jessie'ye bekle komutu verdikten sonra yere ya da patisine mama koyup tamam diyerek aynı mamayı yedirmekti. Artık bunun yapmıyorum; zira yerdekini yiyor olması yer ve yemek olayını özdeşleştirmesine neden oluyormuş. 

Bu konu beni öylesine sıkıyor ki anlatamam. Sürekli yerlerde koklanıp durması ve aranmasına delioluyorum. Gören de aç sanır ama deli gibi yemek de yiyor, üstelik onun yediği yemekleri yiyen köpek azdır. Barf ile besleniyor ve sürekli farklı bir şeyler vermeye çok gayret ediyorum; Barf'ın tüm besinlerini en iyi şekilde alıyor. Ancak gözü bir türlü doymuyor. 

Daha önce acı sprey alıp yere döşedim ve sonra bilerek onu oralardan geçirdim; ama acı spreye rağmen afiyetle yedi. Yine de pes etmeyeceğim, bu konudaki araştırma ve çalışmalarım son hızıyla devam edecek, gelişmeleri yazarım. Tavsiyelere de sonuna kadar açığım..:)