7 Eylül 2010 Salı

Barf Diyeti Gelişmelerimiz ve Uygulamamız Hakkında Bilgiler

Jessie Barf diyeti ile besleniyor bildiğiniz gibi. O zamandan bu zamana neler oldu bir bakalım istedim;

Barf Uygulama: 
Ben biraz farklı olarak etleri biraz pişirerek vermeyi tercih ediyorum. Zira Jessie 1 kez kusmuştu ve beni korkutmuştu. O gün etleri buzluktan çıkarıp çözündürecek çok zaman bulamadığım için olduğunu sandığım bu durum devam etmesin ve parazit ihtimali minimuma insin diye sonrasında pişirmeye başladım. 

Barf ne kadar zamanımı alıyor?
Çoğu kişi Barf'a zaman ayıramayacağını düşündüğü için geçmiyor ama açıkçası ne kadar az zamanımı aldığını anlatamam. Ben sebzeleri Superfresh gibi markalardan donmuş olarak alıyorum ve bunları kısa süre ısıtmanız bile yeterli. İçine biraz da kıyma koydunuz mu alın size Barf öğünü. Etler ve kemikler için de aynı durum geçerli. Özellikle bunu toplu olarak yapıp dolaba ya da buzluğa koyduğunuzda uzun süre rahat bir şekilde kullanabiliyorsunuz. Tabii ki mamayı alıp kaba koymaktan biraz daha zahmetli ama haftada aldığı zaman maximum 45 dakika - 1 saattir  diyebilirim. Biraz pratiklik kazanmış olabilirim..:)

Gözle Görülür değişiklikler:
  • Boyu çok uzadı
  • Tüyleri çok uzadı ve daha parlak oldu. Bizim günlük saç dökmemiz kadar tüy döküyor.
  • Alerji sorunumuz yok. Bir ara tavuklu mama verirken ufak ufak başlamıştı ama şu an hiçbir alerjimiz yok. 
  • Kemikleri çiğnerken rahatlıyor ve inanılmaz mutlu oluyor.
Barf diyetinin faydalarını detaylı olarak daha önce de yazmıştım. Barf ile ilgili tüm yazılarımız ise aşağıdaki linkte mevcut;
http://goldenjessie.blogspot.com/search/?q=barf&submit.x=0&submit.y=0 

Tabii ki bu değişikliklerin tamamı Barf'tandır ya da değildir diyemem; ama ben Barf uyguluyor olmaktan dolayı mutluyum, Jessie de öyle diyebilirim rahatlıkla..:)