14 Eylül 2010 Salı

Köpeğinize Sürün Komutunu Nasıl Öğretebilirsiniz?

Sürün komutu Jessie'nin ilk öğrendiği 5 eğitim komutu içerisindedir sanıyorum. Öğretmesi kolay, izlemesi eğlenceli ve keyifli bir komut. 
Nasıl öğretebileceğinizi aşağıda adım adım açıklamaya çalıştım. Aklınıza takılan bir şey olursa buradan ya da facebook üzerinden danışın lütfen, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım..:)

Sürün Komutu:
Köpeğiniz yerde yatar pozisyondayken ileri doğru kalkmadan yerde sürünür.
 

Nasıl Öğretilir?
1. Köpeğinizi yat komutu ile yatar komuta getirin.
 

2. Eğilir konumda köpeğinizin karşısına geçin. Tam karşısında ve yerde olacak şekilde elinizde bir ödül maması tutun. İlk başlarda köpeğinizden çok uzak olmamaya çalışın, olabildiğince yakın olun. Köpeğinizin mamayı takip ederek size doğru sürünmesini bekleyin.
 

3. Sürünerek geldiğinde onu övün, aferin deyin ve ödüllendirin.
 

4. Köpeğiniz gelişme kaydettikçe aranızdaki mesafeyi arttırın ve böylece daha uzak bir yerden size sürünerek gelmesini sağlayın.
 

5. Bu numarayı "Sürün" komutuyla ve el işaretiyle yapmasını sağlayana kadar alıştırma yapın. El işareti olarak ben işaret parmağımı yere doğru tutup havada düz bir çizgi çiziyorum.
 

Dikkat!!!
İlk başlarda köpeğiniz yerden sürünerek gelmek yerine kalkmak isteyecektir. Elinizi sırtına koyarak buna izin vermeyin ve "hayır" deyin. Özellikle başlangıç aşamasında ona oldukça yakın durun, bu sayede;

  •    ona daha rahat müdahale edebilirsiniz,
  •    kalkmaktansa sürünmek daha kolayına gelir.

Kolay gelsin..:)