19 Ekim 2010 Salı

Jessie'nin Doğumgünü Pastasının Tarifi

Jessie'nin doğumgünü pastasının tarifini tekrar vereceğime söz vermiştim geçtiğimiz günlerde. Geçen hafta paylaştığım köpekler için doğumgünü pastasını yapmayıp tamamen kendi kafamdan bir tarif yaptım çünkü.:) Ölçü veremiyorum, herşey göz kararı. Ama oldukça kolay olduğunu göreceksiniz.

Malzemeler
Pirinç ya da esmer pirinç
Haşlanmış kıyma ya da küçük parçalar haline getirilmiş et
Light yoğurt
Light peynir
Haşlanmış sosis

Yapılışı
- Pirinci et suyu ile haşladım ve biraz lapa kıvamında bıraktım.
- Soğuduktan sonra şekil vermek için ince bir kat olarak kap içerisine koydum ve kabı ters çevirdim, bu pastamızın alt katı olacak.
- Alt katın üzerine kıyma, light peynir ve ince kesilmiş sosis parçaları koydum, üzerine biraz da light yoğurt ekledim.
- Alt katın aynısı gibi bir de üst kat çıkararak üst pirinç katını da alt kat ve ara karışımın üzerine koydum.
- Üst kat üzerini light yoğurt ile kapladım, dilimlenmiş sosis parçaları ve rende haline getirilmiş light peynir ekledim.

Gördüğünüz gibi gayet kolay olan bu tarifimizi rahatlıkla yapabilirsiniz. Hatta ara kata brokoli, karnıbahar ve havuç gibi sebzeleri püre halinde koyarsanız çok daha lezzetli olacaktır. İşte resimlerden birkaçı..:)