11 Ekim 2010 Pazartesi

Köpekler Rüya Görür mü?

Jessie küçükken daha fazla rüya görürdü, şimdilerde ya daha az görüyor ya da büyüdükçe uyuma süresi kısaldığı için bana öyle geliyor. Az önce de derin derin uyurken ağlama ve hırlama arası sesler çıkarınca köpeklerin rüyalarını merak ettim. 

Bu konuda yapılan araştırmaların sonucuna göre hayvanların birçoğu insanlar gibi rüya görebilirler. Köpeklerin uyurken bacaklarını, kulaklarını, bıyıklarını oynatıp çeşitli sesler çıkarmaları da onların rüyalarından kaynaklanıyor. Uykuları da insanlardaki gibi derin ve hafif uyku olarak ikiye ayrılıyor ve bizde olduğu gibi rüyayı derin uyku sırasında görüyorlar. Köpek rüyalarını anlamak için yapılan çalışmalarda köpekler insanların rüya analizleri için kullanılan rüya kayıt aletlerine bağlanmış ve rüya gören insanlarda ortaya çıkan faaliyet ve sonuçlar elde edilmiş. 

Peki rüyasını anlatan bir hayvan olduğuna inanır mısınız? Amerikan goril vakfındaki bakıcısından işaret dili öğrenen bir erkek goril, rüyasında annesinin öldürülüşünü anlatmış. Çok enteresan değil mi? 

Bunun üzerine Jessie'nin rüyasında beni görüp görmediğini merak ettim. Bazen uykusundan kalkıp gelip bana bakar ya da sığınır; acaba benimle ilgili bir rüya gördüğü için olabilir mi?