22 Ekim 2010 Cuma

Temel İtaat Komutları Dışındaki Komutların Faydaları

Köpeğimizin "OTUR", "YAT", "BEKLE", "GEL" gibi temel itaat komutlarını bilmesi hem onun hem de bizim hayatımızı kolaylaştırır ve oldukça önemlidir. Burada akla temel itaat komutları dışındaki numaraları köpeğimize öğretmemiz ne kadar faydalıdır, neden köpeğimizi ve kendimizi bununla sıkıp zaman kaybedelim gibi sorular gelebilir. Nitekim Jessie'ye pekçok eğlencelik numara öğretmiş olmama rağmen ben de bunu kendimce sorguladım. Araştırdıklarımı kendi gözlemlerimin sonuçlarıyla da örtüştürerek şimdiye kadar bunlarla geçirdiğimiz zamanın zaman kaybı olmadığı sonucuna vardım.

Her şeyden önce köpeğimizle yeni numaralar çalışmak gündelik hayatımız içinde yerini aldığında köpeğimizle birebir iletişim kurup karşılıklı keyif aldığımız, eğlenceli ve sabırsızlıkla beklenen seanslar oluyor. Aynı zamanda sahibine güvenen, mutlu, güven duygusu gelişmiş, enerjisini pasif yoldan da atabilen bir köpek sahibi olmamız yolunda büyük bir adım atmış oluyoruz. Eğlenceli numaralar öğretmenin de -itaat komutları kadar olmasa da- oldukça büyük faydaları bulunuyor.

- Fazla enerjiyi atma
Fazla enerjiyi atmanın tek yolu köpeğimizi yürüyüşe çıkarmak veya onu koşturmak değildir. Eğitim çalışmaları sırasında köpeğimizin odaklanması ve konsantrasyonu artar, sakinleşir.
Evden çıkarken çok heyecanlanan köpeğinize 5 dakika bile olsa birkaç komut uygulatmayı deneyin. Bu 5 dakikanın bile sakinleşmesinde faydası olduğunu göreceksiniz.

- İstenmeyen davranışları engelleme/düzeltme
Köpeğimiz istemediğimiz birşey yaptığında ona alternatif bir eğlence ile başka bir yöne çekmemiz kolaylaşır. Ben bunu Jessie ile sık sık yapıyorum. Örneğin bir café'de otururken sıkılabiliyor ve huysuzluk yapıp gitmek istiyor. O zaman komutları uygulatıp onu biraz eğlendiriyorum, o da ödül almaktan ve etraftakilerin izleyip alkışlamasından inanılmaz mutlu oluyor. Öyle heyecanlanıyor ki o an orada olmak artık onun için mutlu bir hale geliyor.

- Birebir ve odaklı iletişim
Eğitim sırasında karşılıklı odaklanma doruk noktasında olduğu için bu zamanların çok içten ve samimi olduğunu söyleyebilirim. Jessie evde bana inanılmaz odaklıdır, çağırmadığımda gelmeme ya da söylediğimşeyi yapmaması gibi bir durum olmaz. Bunun evdeki seanslarımızdan da kaynaklandığını düşünüyorum. Bu seanslarda ondan beklentimi daha iyi anlıyor ve bana olan güveni artıyor.

- Eğitim prosesine alışma ve kendine güven
Eğitim günlük hayatın bir parçası haline geldiğinde farklı komutlar öğrenmek köpeğimiz için garip ya da korkutucu olmaktan çıkıyor. Aynı zamanda köpeğimiz takdir edildiğini daha sık gördüğü için kendine olan güveni artıyor ve mutlu oluyor.

- Köpek sevmeyen insanların pozitif yaklaşımı
Bu konuda çok fazla tecrübem var. Köpek sevmeyen veya köpeklerden korkan pekçok kişinin Jessie'nin takla atmasından ya da çakmasından etkilenerek birden ılımlı ve sempatik olduğunu defalarca kereler gözlemledim. Hatta size hayatında hiç köpeğe dokunmamış kişilerin Jessie'yi sevdiğini söylesem?