25 Kasım 2010 Perşembe

Jessie Yaramazlık Yapmıyor Sananlara Bugünden İnciler

Bizi bloğumuz aracılığıyla tanıyıp da Jessie hep çok akıllı uslu sanan çok sevgili arkadaşlarımız; bu yazımız öncelikle sizin için gelsin..:)

Jessie ve beni yakından tanıyanlar yukarıda yazdığım "Jessie" = "akıllı, uslu" tanımına baya bir gülmüşlerdir zaten..:) Zira Jessie hayatta görüp görebileceğiniz en hiperaktif köpeklerden bir tanesidir. Annesine çekmiş olma ihtimali yüksek oldugundan pek kızamıyorum bu hallerine..:) Bana sık sık "maşallah Jessie de 24 saat eğitimde" diye takılırlar. Buna rağmen zaman zaman hormonsal nedenlerden, bazen de etraftaki kokuların daha cazip gelmesinden dolayı disarida her zaman söz dinlemez oğlum. 

Evde ise komutlari uygulama konusunda genel olarak mükemmele yakın olduğunu söyleyebilirim; ama bu demek değil ki yaramazlık yapmıyor. Nitekim bu akşam yorgun argın bir sekilde eve geldigimde karşılastığım manzarayı şöyle özetleyeyim; en kalınlarından bir moda dergisi yerinden alinmiş ve Jessie'nin yatağı ile benim yatağım üzerinde paramparça edilmiş. Üstelik bununla da kalınmamış; mutfaktan yarım litrelik, dolu bir plastik su şişesi alınarak kapağı Jessie'nin yatağı üzerinde açılmış. Su da haliyle yatak ile parçalanan dergi üzerine boca olmuş!!!

Uzun zamandır ben evde yokken haşarılık yapmıyordu oğlum. Ama biliyorum ki bugünkü hadisede benim de kabahatim var. Birincisi dün akşam oyun bittikten sonra tüm oyuncakları kaldırdım ve bu sabah evden çıkarken aceleden oyuncak çıkarmayi unuttum. İkincisi sebep ise dün akşam şakır şakır yağan yağmur altında çok uzun süre gezip oynayamamış olmamız. 

Köpeklerdeki davranış sorunlarının çoğunun düzenli veya doğru egzersiz yapmamaktan kaynaklandığına inanıyorum. Bu yüzden enerjisini 1 gün bile doğru yere yönlendirememiş olan Jessie, aynı nedenle yaramazlık yapmış olabilir diye düşünüyorum. Çünkü normalde yorgunluktan kafasınıi bile kaldırmadan uyuyordu muhtemelen. Ama bugün gayet enerjik bir şekilde ne yapacağını şaşırmış olmalı, üstelik oyalanmak için oyuncak bulamaması da üzerine tuz biber olmuştur. 

Uzun lafın kısası benim köpeğim de hepimizin köpekleri gibi zaman zaman gayet haşarı ve haylaz. Lütfen sadece akıllı uslu videolarina bakarak kendinizi ya da köpüşlerinizi suçlamayın ve bizim için hayat mükemmel sanmayın. Benzer evreleri ve olayları bir sekilde hepimiz yaşıyoruz. Önemli olan sorunların nedenini anlayıp çözümler yaratabilmek, demoralize olmadan, pozitif yaklaşabilmek.

Sevgiyle kalın...