1 Kasım 2010 Pazartesi

Köpeğiniz İçin Sağlıklı Bir Öğün Tarifi

Sık sık bahsediyorum, Jessie kuru mama ile değil, benim yaptığım yemeklerle besleniyor. Bizler için yapılan yemeklerle aynı içeriği barındırmayan bu yemekler yalnızca köpeklerin alması gereken besinleri, almaları gerektirdiği ölçüde içeriyor. Bu konuda oldukça fazla araştırma yapıp uzmanlara danışarak köpeğimin sağlıklı ve uzun ömürlü olup her türlü sağlık derdinden uzak kalmasını istiyorum. Edindiğim bilgileri ve yaratıcı tariflerimi zaman zaman paylaşıyorum, bu yazıda da Jessie'nin haftasonu yemiş olduğu öğünlerinden birinin tarifinden bahsetmek istiyorum.

Malzemeler
Esmer pirinç
Bezelye
Haşlanmış yumurta kabuğu
Keten tohumu
Aristopet Mega Coat
Et suyu
Sarımsak

Yapılışı:
- Daha önce haşlamış olduğum etin suyunda pirinci haşladım.
- Bezelyeleri dondurulmuş olarak aldığım için büyük oranda pişmişti, bu yüzden çok fazla pişirilmesine gerek yoktu. Bu yüzden pirincin pişmesine yakın içerisine iyice ezmiş olduğum bezelte tanelerini koydum.
- Jessie'ye vereceğim kadarının içerisine bir haşlanmış yumurtanın kabuklarını ve bir diş sarımsağı iyice ezerek ekledim.
- Son olarak keten tohumu ve Aristopet Mega Coat ekledim.


Faydaları:
 - Sarımsak, yumurta kabuğu ve keten tohumu tüy ve deri sağlığı için faydalıdır.
 - Esmer pirinç karbonhidrat ihtiyacını almasını sağlar.
 - Bezelye köpeklere verilebilecek sebzeler arasında bulunur, bazı hazır kuru mamaların içeriğinde de bezelyeyi görebilirsiniz. Sindirimi düzenler, enerji verir.