1 Haziran 2012 Cuma

Jessie'nin Kuşbaşılı Taze Fasulye Yemeği

Num num num..:) O kadaaar lezzetli olmuştu ki Jessie afiyetle yedi. Ben de yedim ama benim payım bu kadar bol etli değildi. Etler Jessie'ye, fasulyeler anneye diye diye yedik..:)

Malum yaz geldi ve sebzeler hem daha lezzetli hem de çok daha ucuz. Kışın et fiyatına sebze alıyorduk ve hiç tadı yoktu. Bu yüzden yaz sebzelerinden mümkün olduğunca çok faydalanmaya çalışıyorum. Dediğim gibi, bol sebze kısmı bana, bol et kısmı Jessie'ye. Herkes mutlu halinden..:)

Malzemeler:
Taze fasulye
Dana Kuşbaşı
Sarımsak
Zeytinyağı
Taze nane yaprakları
Domates

Yapılışı:
Domates ve sarımsağı zeytinyağında kavurduktan sonra taze fasulyeleri ekledim. Biraz piştikten sonra dana kuşbaşını da ekleyerek iyice pişirdim. Pişmesine yakın taze nane yapraklarını da koyup bir taşım kaynattım. Hem mis gibi koktu, hem de sakinleştirici ve yatıştırıcı etkisi var. Zeytinyağı ve sarımsak ise köpeklerde tüylere, bizim de saçlarımıza çok faydalı. 

Afiyet olsun!


Not: Eskiden yaptığım yemeklerde domatesi kesinlikle kullanmıyordum. Ancak köpeklere domates verilir mi konusunda yaptığım araştırmalar sonucu toksik etki yaratabilecek kısımların olgunlaşmamış domates, yeşil domates, domates sapı ve yaprakları olduğunu öğrendim. Olgunlaşmış, kırmızı domatesin aşırıya kaçmayacak şekilde kullanılmasının zararı değil tam tersi faydası bulunuyor.