21 Eylül 2010 Salı

Hiperaktivite Çözümü: Jessie'nin Favori Topuyla Huzura Erdim

Jessie oyuncak sever, ama çok da oyuncak delisi değildir. Alternatif olarak daha cazip şeyler varsa önce onları değerlendirir; diğer köpekler, kendini sevdirmek, vs.. Dışarıda oyuncaklara pek bakmaz, yalnızca evde oynar. Aslında bu cümlelerin hepsi için geçmiş zaman kullanmalıydım; zira delicesine taptığı bir top var artık. 

Bu topu veterinerimizde yerde görüyordu ve kesinlikle bırakmak istemiyordu. Orada başka kalmadığı için bayadır alamamıştık, veterinerimiz Erkut Bey "ben aynısından size bulacağım bir şekilde" demişti 1 hafta önce. Acelesi olmadığı için bekliyorduk biz de. 

Cumartesi günü Jessie'yi yıkatmak için Petpoint'e gittiğimde orada aynısından gördüm ve hemen aldım. Söyleyebileceğim tek şey "Aman tanrım" olabilir sanırım; çünkü o andan sonra topu o gün ağzından bırakmadı. Parka gitti;orada köpeklerin yüzüne bakmadı, top oynadı, akşam da topunu yanından ayırmadan yattı. 

Bu mutluluğumuz kısa sürüp, Pazar günü topu FCI yarışmasına giderken kaybetmemizle son bulmuştu. Bütün gün de top diye sızlanıp durmuştu orada. Bugün hemen Petpoint'e gittik ve aynısından 1 tane, benzerlerinden de 2 tane daha aldık. Mutluluk ve huzurumuz geri geldi, topuyla yatıyor şu dakika..:) 

Topu neden bu kadar sevdi derseniz;
  • Ben Jessie parçaladığı için ya sert toplar alıyordum, ya da yumuşak olmasına rağmen çok da ezişip büzülmeyenlerden. Bu top yumuşacık, ama o kadar yumuşak ve ısırınca içe göçüyor ki parçalamıyor. 
  • Isırınca ses çıkaran cinslerden
  • Büzüştükten sonra eski şeklini alıyor hemen. Şeklini alırken yavaşça açılıyor. Bu hareket Jessie'nin çok hoşuna gidiyor ve her seferinde topu yere koyup, kulaklarını da dikip pür dikkat kesilerek izliyor..:) 
Merakta bırakmadan topu da yazayım. Markası Ferplast ve basket topu şeklinde. Resimlerini de ekliyorum. Herkese tavsiye ederim, özellikle de hiperaktif köpeği olanlara. evde bile yoruyor Jessie'yi. Oysa ki dışarıda bile 2-3 saatten erken yorulmaz kendileri.