26 Eylül 2010 Pazar

Jessie'nin Akşam Yemeği Pişiyor..:)

Jessie kuru mamayla beslenmiyor biliyorsunuz. Onu kendi usulümüzde bir çeşit Barf ile besliyorum. Yemekleri Barf kategorisinde olmakla beraber tamamı pişiyor, yalnızca kemikleri çok az pişirerek veriyorum

Şu an Jessie'nin yemeği pişiyor, Jessie de etrafımda deli gibi dönüyor ben mutfağa gidip geldikçe..:) Akşam menüsünde ciğer ile burgur-pirinç karışımı var. Kuzu etli pirinçli mama misali ciğerli, pirinçli, bulgurlu mama diyebiliriz..:) İçinde biraz sebze olsun diye pirincin içine biraz da ıspanak ve bezelye attım. Pirinçleri ciğerin suyunda kaynatıyorum ki daha da severek yesin. :)

Bu menüsünden alacağı besin kaynakları ve faydaları şöyle;
Ciğer: Vitamin ve enerji deposudur. Keskin ve lezzetli kokusu ile de köpekler çok severek yer. Ancak köpeğinizi ciğerle çok beslememeli, haftada 1 kez vermeniz yeterlidir. A vitamini deposu olan ciğer fazla miktarda verildiğinde besin zehirlenmelerine neden olabilir. 
Pirinç ve Bulgur: Karbonhidrat deposudur. Proteinin değerlendirilmesinde, vitamin ve minerallerin işlenmesinde, sindirim sisteminin gereğince çalışmasında azımsanmayacak görev ve yararları vardır. 
Ispanak: Kemikleri ve dişleri güçlendirir. Hatfada 2 kereden fazla verilmemesi gerekir, zira fazlasının vücuttaki demiri azaltma ve kalsiyum metabolizmasını negatif yönde etkileme ihtimali vardır.