4 Ekim 2010 Pazartesi

Dünya Hayvanları Koruma Günü Neden 4 Ekim?

Bugün 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü! Umuyorum ki en azından bugün şiddet ve eziyet görmezler, karınları doyar, sıcak bir yerde uyurlar ve yüzleri güler. Peki neden 4 Ekim tarihinin seçildiğini merak ediyor musunuz? Evet'se okumaya devam!

Dünya Hayvanlar Günü Neden 4 Ekim?
Bu tarihin seçilmesinin sebebi, aynı günün aslında Aziz Franciz bayramı olması. Aziz Francis zengir bir İtalyan tüccarın oğlu olmasına rağmen 30'lu yaşlarda tüm dünya nimetlerinden elini çekti ve doğada yaşamaya başladı. Tüm hayvanların babası olarak görülen Aziz Francis onlardan kardeşleri olarak bahsediyordu. 

Aşağıda sizlerle Aziz Fransiz duasını paylaşıyorum;
Tanrım, beni kendi barışın için, araç olarak kullan.
Nefret olan yerde, ben seveyim.
Hakaret edildiğinde, affedeyim.
Geçimsizliğin olduğu yerde, aracılık yapayım.
Yanılgı olan yerde, gerçeği söyleyeyim.
Şüphe olan yere, inanç getireyim.
Umutsuzluğun olduğu yerde, ümit vereyim.
Karanlığın hâkim olduğu yerde, sevgi ateşini yakayım.
Ruhsal acıların olduğu yere, sevinç getireyim.

Tanrım, teselli bulabilmek için değil verebilmek için uğraşayım.
Beni anlamasalar da, ben onları anlayayım.
Beni sevmeseler de, ben onları seveyim.
Çünkü, kim kendini verirse, karşılığını alır.
Kendini unutan, çok şeyler kazanır.
Başkasını affeden, affedilir,

Ve öldüğünde, sonsuz hayata kavuşur.