23 Ekim 2010 Cumartesi

Jessie'nin Güzel ve Parlak Tüylerinin Sırlarını Paylaşıyoruz..:)

Köpeğinizin tüyleri parıl parıl parlasın ister misiniz? Sağlıklı tüyler aynı zamanda sağlıklı deri yapısının da göstergesidir. Sağlıklı deri yapısı olan köpeklerde alerji sorunları minimuma iner, tüy dökülmesi azalır ve koku sorunu yaşamazsınız.

Sağlıklı deri ve güzel tüylere sahip olmanın temelinde doğru beslenme yatar. Jessie'nin tüyleri güzel ve gösterişli olsun diye pekçok şey yapıyorum ve beslenme yazılarımızda bunlardan sık sık bahsediyorum. Bu yazıda ise şimdiye kadar ayrı ayrı yazılarda bahsettiğim bu besinleri topluca yazacağım.


Öncelikle sağlıklı bir deri ve tüy yapısı için temel besin kaynaklarının neler olduğunu yazalım; Protein, Çinko, Bakır, Omega 6 ve Omega 3 yağ asitleri

Jessie'ye tüyleri ve derisi için verdiğim besinler;
- Keten Tohumu (veya yağı)
Keten tohumu ve yağı omega-3 yağ asitleri içerir. Bu da köpeğinizin derisi ve tüyleri için iyidir. Jessie'nin yemeklerine arada bir keten tohumu karıştırıyorum, özellikle light yoğurt ile karıştırarak verdiğimde bayılarak yiyor.


- Elma 
Omega-3 ve omega-6 yağ asitleri içerir. Deri alerjilerini azaltmanın yanısıra sağlıklı deri yapısı ve gösterişli tüylere sahip olmaya yardımcı olur. Elmanın çekirdeklerinin köpekler için zehirli olabileceği unutulmamalı, elma bir bütün halinde kesinlikle verilmemelidir. Ben Jessie'ye haftada bir ya da maximum 2 elma veriyorum. 
Bu ürün Omega yağları içeriyor, BURADA detaylı olarak yazmıştık. 

- Sarımsak 
İç ve dış parazitlere karşı korur, solucan oluşumunu engeller. Aynı zamanda deri sağlığı için faydalıdır. Köpekler için satılan sarımsak tabletleri de kullanılabilir. Jessie'nin yemeklerine haftada 1 veya 2 kez sarımsak koyuyorum. İyice eziyorum çünkü küçük parçalar halinde bile kalsa yemek istemiyor, sarımsağı bir türlü sevemedi. 

Sizin de sağlıklı deri ve tüyler için sırlarınız varsa eklerseniz çok seviniriz.:) Sevgilerimizle..:)