13 Kasım 2010 Cumartesi

Yüzümde Koca Bir Şaşkınlıkla Karşılaştığım Cümlelerim!

Hırsızlık, haksızlık ve emeğe saygısızlık en tahammül edemediğim şeylerin arasında gelir. Çok nadiren bir arkadaşımdan borç aldığımda (bazen cüzdanımı evde unutuyorum da) bile onu hemen o an internet üzerinden öderim. Arkadaşlarım bu huylarıma biraz kızar biraz da gülerler hatta. Kimsenin hakkını yemek şöyle dursun, en basit şeyini bile izinsiz kullanmam, beğensem de beğenmesem de emeğine saygı duyarım, vs. Peki bunları neden mi yazdım?

Birkaç kez arkadaşlarım internette yazılarımı gördüklerini söylemişlerdi. Ben de "Olsun, kaynak gösterildiği sürece paylaşım güzeldir, herkes bilgilenmiş olur, hem beğenmişler demek ki" demiştim. Ancak görmüş olduğum 1-2 internet sitesi beni hayretler içerisinde bıraktı. Belli bir emek harcayarak, kendi ağzımdan yazmış olduğum yazılar ve çevirilerim  hiçbir kaynak gösterilmeksizin aynen kopyalanıp en baştan internet sitesi yaratılmış! Cümlelerim oracıkta kalakalmışlar; kafamda şekillendiği gibi, ağzımdan çıktığı gibi!

Bu blogdaki herşey faydalı görüldüğü sürece tabii ki her zaman, herkesle paylaşılabilir. Ama bu belli sınırlarda ve belli başlı kurallar çerçevesinde olmalıdır. Aynısını alıp, kaynak gösterme gereği bile duymaksızın en baştan bir site yapmayı hiç doğru bulmuyorum. Bir iki tane olsa bu kadar içime oturmazdı ama tahmin edilemeyecek boyutlarda olduğu için gerçekten çok büyük şoka uğradım ve üzüldüm. 

Adresleri buradan yayınlayıp kimseyi rencide etmek istemem, ama bana soran herkese adres bilgisi vereceğim. Merak eden varsa mesaj atması yeterli, oldukça eğleneceğinizi garanti ederim!

Not 1: Jessie'nin sayfasında alıntı olan yazıların alında nereden alındığı bilgisi bulunmaktadır.

Not 2: Nasılsa takipçim olan bu kişiden şimdilik sadece bu kadar abartmamasını rica ediyorum!