15 Eylül 2010 Çarşamba

Köpeğinize Yat Komutunu Nasıl Öğretebilirsiniz?

Nasıl öğretilebileceğini paylaştığımız "takla at", sürün, "ölü taklidi yap" komutlarının tamamı yat komutu ile başlıyor. Bu yüzden yat komutunu da adım adım yazalım istedim. 
Ben aynen aşağıda açıkladığım gibi öğretmiştim Jessie'ye.:) Kolay gelsin!

Yat Komutu Nasıl Öğretilir?
1. Öncelikle köpeğinizi otur komutu ile oturur komuta getirin.
2. Başının altına doğru bir ödül maması tutun ve mamayı yavaşça yere doğru taşıyın. Bu sırada köpeğiniz mamayı takip edeceği için yatacaktır.
3. Yatar yatmaz onu övün, aferin deyin ve ödüllendirin.
4. Yatmak istemiyorsa onu elinizle destekleyebilir, pozisyonu doğru alması için hafifçe itebilirsiniz. Gelişme kaydettikçe onu yalnızca yemle yönlendirerek dokunmaksızın pozisyon almasını sağlayın.
5. Bu numarayı "yat" komutuyla ve el işaretiyle yapmasını sağlayana kadar alıştırma yapın. El işareti olarak ben işaret parmağımla yeri gösteriyorum.